عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه آنلاین فرمانیه و آدرس farmanieh.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






گروه بندی

وضعیت

سرویس

SM

فعال

قابل استفاده در تمام موتور خودروهایی که از سال 2004 طراحی شده است این روغن موتور با مقاومت بهتر در برابر اکسیداسیون، پوشش دهی بیشتر و محافظت در برابر رسوب گذاری بر روی قطعات و افزایش کارایی روغن موتور در دمای پائین بهبود یافته است. گرید های سبک این روغن موتور صرفه جویی قابل ملاحظه ی در مصرف سوخت فراهم می آورد.  برخی روغنهای      SM     دارای استاندارد     ILSAC       از نظر کیفیت حفظ انرژی هستند.

SL

فعال

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 2004 و قدیمی تر

SJ

فعال

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 2001 و قدیمی تر

SH

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1996

SG

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1993

SF

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1988

SE

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1979 مناسب نمی باشد.

SD

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1971 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SC

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1967 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SB

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1951 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SA

از رده خارج

احتیاط : فاقد هرگونه افزودنی برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1930 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.



:: برچسب‌ها: API , سطح كيفيت روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 10581
|
امتیاز مطلب : 121
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
ن : حسین فرمانیه
ت : سه شنبه 18 بهمن 1390

روغن فوكس پاور 100 حداقل استانداردهاي موتورهاي نيمه سنگين كه سطح كيفيت CF-CFII را توصيه كرده باشند برآورده ميكند



:: برچسب‌ها: فوكس , فوكس پاور , FUCHS Power100 , Fuchs Power ,
:: بازدید از این مطلب : 5495
|
امتیاز مطلب : 131
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1388

 

 
منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com
مقدمه ­اي بر روانكاري
روانکاري علم تسهيل حرکت نسبي سطوح در تماس با يکديگر است.اين علم به‌عنوان يکي از رشته‌هاي بسيار مهم در علوم مهندسي شناخته مي‌شود، به‌طور‌ي‌که موفقيت بسياري از طرح‌هاي صنعتي در گرو آگاهي از اين دانش فني خواهد بود. امروزه توسعه صنعت روانکار يک بخش مهم از توسعه صنايع ماشيني و صنايع مربوط به آن شده ‌است.علاوه‌ بر ‌اين، با مطرح‌ ‌شدن بحث‌هاي جديدي چون بهينه‌سازي مصرف و حفظ منابع تجديد‌ناپذير و همچنين رعايت الزامات زيست ‌محيطي، مطالعه بر روي روانکارها جايگاه خاصي در بين علوم پيدا کرده ‌است.
براي جلوگيري از فرسايش و از کارافتادگي زودرس ماشين‌آلات صنعتي و همچنين دسترسي به بيشترين بازده مکانيکي در حداقل زمان، يک برنامه روانکاري مناسب جزء مهمترين شرايط مورد نياز خواهد بود. در قرن حاضر برنامه روانکاري مناسب، يک برنامه روانکاري پايدار است که شايد کمي با تعاريف روانکاري قديمي متفاوت باشد.
نوع روانکار، مقدار، زمان و مکان مناسب، چهار عامل مهم در عمل روانکاري هستند که امروزه براي يک روانکاري موفق علاوه بر آنها بايد هزينه‌هاي نگهداري، تعميرات، عمليات (هزينه سوخت، استهلاک و ...) و رعايت قوانين و الزامات زيست‌محيطي را نيز در نظر گرفت. آمار نشان مي‌دهد تنها با يک افزايش 1 يا 2 درصدي در هزينه براي يک روانکاري بهتر مي‌توان حدود 15% از هزينه‌هاي اضافي را کاهش داد. ضمن اينکه استفاده از يک روانکار مناسب فاصله زماني تعويض روغن را افزايش ميدهد که اين مسئله به حفظ محيط زيست و در نهايت حفظ منابع تجديد‌ناپذير نيز کمک مي‌کند و لذا اين مسئله خود بيانگر اهميت دانش فني روانکارهاست. درست است که در روانکاري علاوه بر کيفيت، هزينه‌هاي مصرفي را نيز بايد در نظر گرفت اما شعار شرکت‌هاي بزرگ توليد‌کننده روانکار، انتخاب بهترين به جاي ارزانترين است. در اکثر موارد هزينه‌اي که بايد براي تعميرات قطعات مستهلک که ناشي از استفاده روانکار نامناسب است، بپردازيم بسيار بيشتر از هزينه‌اي است که مي‌توانستيم براي يک روانکار گرانتر ولي بهتر در نظر بگيريم.
به‌طور کلي به لايه‌هاي گاز، مايع و يا جامد که ميان دو سطح قرار مي‌گيرند و يکنواختي حرکت يک سطح بر روي ديگري را بهبود مي‌بخشند و از ايجاد آسيب بر روي سطوح جلوگيري مي‌کنند، روانکار گويند.
 


:: برچسب‌ها: دانش روانکاری , روغنکاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 12668
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
ن : حسین فرمانیه
ت : جمعه 11 آذر 1387

روغن پيشرفته تراك پلاس فوكس داراي معتبرترين تاييديه هاي جهاني از كارخانجات خودروسازي بزرگ ميباشد.

API CI-4 SAE 15W-40



:: موضوعات مرتبط: فوکس , ,
:: برچسب‌ها: Trucl Plus , فوكس تراك پلاس , پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 7918
|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1387

 منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com

ويژگي‌هاي روغن‌هاي ‌‌سنتزي
ويژگي‌هاي روغن‌هاي نفتي وابسته به نوع نفت خام و عمليات پالايش است. روغن‌هاي نفتي اجزاء شيميايي خود را چه مطلوب و چه نامطلوب از نفت خامي که از آن توسط فرآيند پالايش بدست آمده‌اند، به ارث مي‌برند. نفت خام، با توجه به موقعيت جغرافيايي و زمين‌شناختي محل استخراج نفت، حاوي هزاران ترکيب‌ ‌شيميايي نامطلوب مي‌باشد که فرآيند پالايش نمي‌تواند همه‌ي آنها را حذف کند. اسيدهاي خورنده، واکس‌ها، فلزات سنگين، آسفالتين‌ها، نفتن‌ها و آروماتيک‌ها و به همان اندازه تعداد بيشماري از ترکيبات سولفوره، کلره و نيتروژنه در محصول نهايي باقي مي‌مانند [1]. ترکيبات ياد‌شده در مجموع داراي خصوصيات مناسب براي کاربرد روانکاري در اغلب استفاده‌هاي موتوري و صنعتي نمي‌باشند.
تصفيه‌ی شديدتر روغن‌های نفتی به منظور جداسازي مناسب‌ترين اجزا براي روانکاري، از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه نمی‌باشد و از لحاظ عملي نيز به دليل نبود فناوري لازم، غير‌قابل انجام است. به عنوان مثال يک ترکيب پارافيني 20 کربنه مي‌تواند در حدود 20 ميليون ايزومر داشته باشد، جداسازی چنين گستره‌ای از مولکول‌ها با استفاده از روش‌های صنعتی عملاً غير‌ممکن مي‌باشد. همچنين در مقايسه با روغن‌هاي سنتزي، مولکول‌هاي روغن‌هاي نفتي از نظر شکل، اندازه و طول بطور قابل‌توجهي ناهمگون هستند، که اين نامطلوب مي‌باشد. به عنوان مثال وقتي موتور گرم مي‌شود مولکول‌هاي کوچکتر تبخير مي‌شوند در حاليکه مولکول‌هاي بزرگتر تمايل به اکسيد‌شدن نشان مي‌دهند و بر روي سطح موتور رسوب مي‌کنند. هرچه روغن بيشتر تبخير شود، گرانروی آن افزايش پيدا می‌کند و باعث ايجاد اشکال در سيستم روانکاری می‌شود.
بنابراين براي روغنکاري در شرايط سخت و غير‌متعارف که در آن روغن‌هاي نفتي داراي کارآيي لازم نمي‌باشند از روغن‌هاي سنتزي استفاده مي‌شود. در اوايل دهه 1930 فناوري‌هاي مربوط به توليد هيدروکربن‌ها و استرهاي سنتزي بطور متناوب در دو کشور آلمان و آمريکا در حال گسترش بوده‌است. اما از آنجا که قيمت تمام‌شده‌ی اين روغن‌ها نسبت به روغن‌هاي معدني بيشتر ‌است، در ابتداي کار از لحاظ اقتصادي چندان با استقبال روبرو نشدند. اما با گذشت زمان، کاربرد روغن‌هاي سنتزي بتدريج افزايش يافت. بويژه در کاربردهايي که روغن‌هاي معدني کارآيي لازم را از خودشان نمي‌دادند. روغن‌هاي معدني برخلاف مزايايي چون در دسترس بودن و قيمت نسبي پائين‌تر، دارای معايبی چون اکسيد‌‌شدن و از دست‌دادن گرانروی در دماهای بالا، منفجر شدن در معرض عوامل اکسيد‌کننده‌ی قوی و جامد شدن در دماهای پايين بودند. اين ويژگي‌ها در برخي کاربردها نامناسب و بازدارنده هستند. براي نمونه در موتورهاي جت، روانسازهاي با فشاربخار کم و در صنايع غذايي و داروسازي روانکارهايي با سميت پائين مورد نياز هستند. اين موضوع باعث گسترش روانسازهاي سنتزي شده است که مي توانند گستره‌ی دمايي و فشاري قابل توجهي را بدون تغيير در ساختار، تحمل کنند و در عين حال خطر آتش سوزي را نيز کاهش دهند [2].
در انتخاب روغن و قبل از تعويض آن بايد با ويژگي‌هاي روغن‌هاي موجود در بازار آشنا شد و معايب و برتري‌هاي آنها را شناخت. با اين توضيح، استفاده از روغن‌هاي سنتزي زمانی منطقي است که:
الف) استفاده از روغن‌هاي سنتزي، مشکلي در رابطه با کاربرد روغن‌هاي معدني را حل کند. مثل شرايط کارکرد در درجه حرارت‌هاي خيلی بالا و يا خيلی پايين و يا نياز به سازگاري با درزبندها و قطعات.
ب) استفاده از روغن‌هاي سنتزي، هزينه‌ی عمليات را آنقدر پايين بياورد که هزينه‌ی زياد خريد آنها جبران شود.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 10553
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
ن : حسین فرمانیه
ت : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1387

 

منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com
تعویض فیلتر و روغن موتور خودرو

اگر روغن های كاركرده ای كه به طور نادرست در محیط زیست رها می شوند، با روشی مناسب و صحیح مدیریت شود، توانایی ذخیره روغن در حدود هزاران بشكه در روز افزایش می یابد. روغن كاركرده می تواند با استفاده از روش مناسب تصفیه شود و با روان كننده ها و روغن های سوختی مختلف فرآوری شده و در صنایع پالایش و پتروشیمی مصرف شود. این عمل علاوه بر منافع اقتصادی در حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.
نكاتی در مورد تعویض روغن موتور
قبل از شروع این بحث لازم به یادآوری است كه انتخاب روغن موتور و زمان تعویض آن می بایست براساس توصیه های سازنده خودرو و اطلاعات ارایه شده در دفترچه راهنمای خودرو صورت گیرد. اگر تمایل دارید روغن موتور خود را تعویض كنید، به موارد زیر توجه كنید:
۱- قبل از اقدام به تعویض روغن خودرو، موتور آن را خاموش و چرخ ها را قفل و ترمز دستی را بكشید. برای جلوگیری از بروز هر گونه سوختگی مطمئن شوید كه موتور خیلی داغ نیست. سپس به توصیه های دفترچه راهنمای خودرو توجه كنید.
۲- پیچ تخلیه انتهای ظرف روغن موتور (كارتر) خودرو را باز كنید و اجازه دهید روغن كاركرده از كارتر به داخل ظرف مناسبی مانند یك تشتك تخلیه روغن تخلیه شود.
۳- اگر می خواهید فیلتر روغن را نیز عوض كنید این كار را بعد از تعویض روغن انجام دهید و به توصیه های زیر توجه كنید. پیچ تخلیه كارتر را ببندید و مطمئن شوید كه محكم است.
۴- روغن موتور جدید را با دقت اضافه كنید. اگر چه بیشتر خودروها دارای ظرفیتی معادل۴ تا۵ كوارت روغن است. با این وجود در مورد مقدار روغن مورد نیاز و نوع آن می بایست به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه كرد. كارتر خودرو را بیش از اندازه پر نكنید.
۵- در حالی كه ترمز دستی را كشیده اید در محلی كه تخلیه هوا به خوبی انجام می شود موتور خودرو را روشن كنید. در ابتدا ممكن است لامپ فشار روغن روشن باشد اما باید پس از چند ثانیه خاموش شود. زمانی كه لامپ خاموش شد اجازه دهید موتور چند دقیقه كار كند.
۶- موتور را خاموش كنید و سطح روغن را بررسی كنید. نشت روغن را در اطراف فیلتر روغن و پیچ تخلیه بررسی كنید.
۷- زمان تعویض بعدی روغن خودروی خود را به خاطر داشته باشید. زمان تعویض روغن، كیلومتر خودرو، درجه و نوع روغن مورد استفاده را یادداشت كنید.
۸- با استفاده از یك قیف و با دقت روغن كاركرده را از تشتك تخلیه روغن به یك ظرف مناسب منتقل كنید. می توانید روغن باقی مانده در تشتك را نشویید چون می توانید در تعویض بعدی دوباره از آن استفاده كنید.
تعویض فیلتر روغن
فیلتر روغن خودرو، وسیله ای است كه روغن روان كننده را تصفیه می كند. عملكرد اصلی فیلتر در سیستم روغنكاری موتور، جلوگیری از آسیب رساندن ذرات ساینده به یاتاقان ها و قسمت های در معرض اصطكاك است. فیلتر باید به طور دایمی در مدار روغنكاری بوده و بتواند تمام جریان را از خود عبور دهد. این مسئله در مورد فیلترهایی كه در موتورهای نو نصب می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون در موتورهای نو مقادیر زیادی ذرات فلزی یا ذرات ساینده ناشی از عملیات ساخت وجود دارد.
فیلتر روغن در كنار روغن نقش مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می كند بی تردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن با استاندارد در كنار یكدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول كاهش استهلاك و افزایش بازدهی موتور خواهد شد. پس از تعویض فیلتر، روغن كاركرده آن باید تخلیه شود. برای این منظور به توصیه های زیر توجه كنید:
۱- برای شل شدن فیلتر روغن در صورت لزوم از آچار فیلتر استفاده كنید. فیلتر كاركرده را با دقت بردارید.
۲- فیلتر را از روغن تخلیه كنید. با استفاده از یك وسیله تیز، یك حفره در انتهای داخلی (گنبدی) فیلتر یا سوپاپ مانع برگشت روغن كه بر روی انتهای صاف آن قرار دارد ایجاد كنید. موثرترین روش برای تخلیه مناسب فیلتر، سوراخ كردن سوپاپ مانع برگشت روغن یا داخل فیلتر و جریان یافتن به یك ظرف مناسب برای بازیافت آن است سوپاپ مانع برگشت روغن، شامل دریچه لاستیكی است كه برای جلوگیری از تخلیه روغن به موتور، در زمان خاموشی، خلاء ایجاد می كند. سوراخ كردن فیلتر موجب از بین رفتن خلاء شده و اجازه می دهد روغن حبس شده بازیابی شود.
۳- انتهای صاف فیلتر سوراخ شده را به روی ظرف جمع آوری قرار دهید و روغن كاركرده را تا حد امكان از فیلتر تخلیه كنید. مهم است كه تخلیه فیلترهای كاركرده روغن در۱۲ ساعت (حداقل زمان) و دمایی نزدیك به دمای عملكرد موتور و بیش از دمای محیط (تقریباً۶۰ درجه فارنهایت) صورت گیرد.
۴- فیلتر جدید روغن را طبق توصیه های سازنده فیلتر نصب كنید. آب بند لاستیكی را با مقدار كمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین كنید. از آچار فیلتر برای محكم كردن فیلتر جدید استفاده نكنید چون ممكن است به فیلتر آسیب برساند. این را به راحتی با انگشتان محكم كنید و به توصیه های سازنده فیلتر توجه كنید. فیلترهای كاركرده روغن نیز مانند روغن كاركرده به عنوان ضایعات محسوب می شوند و باید به طور مناسب بازیافت شوند. در مواردی كه عملی است و صرفه اقتصادی وجود دارد فیلترهای خالی كاركرده روغن برای بازیافت روغن جمع آوری می شوند. از مراكز جمع آوری روغن كاركرده سئوال كنید كه آیا پذیرای فیلتر كاركرده روغن نیز هستند یا خیر. اگر هیچگونه امكانی برای بازیابی روغن فیلتر كاركرده روغن وجود ندارد، فیلتر كاركرده خالی روغن را در روزنامه بپیچید و به همراه زباله های خانگی دفع كنید.
در فیلترهای كاركرده روغن خرده فلزهایی وجود دارد كه دوباره قابل استفاده هستند و تولیدكنندگان فولاد می توانند به عنوان خوراك اولیه از آنها استفاده كنند.
جمع آوری روغن كاركرده
پس از تخلیه روغن از كارتر خودرو یا فیلتر روغن، روغن را داخل یك ظرف تمیز و عاری از نشت با درپوش پیچی بریزید. ظرف اصلی روغن موتور و بسیاری از ظروف
خانگی برای این منظور مناسب هستند. هرگز از ظروف خانگی حاوی مواد شیمیایی مانند سفیدكننده ها استفاده نكنید و مطمئن شوید كه ظرف مورد استفاده دارای درپوش غیرقابل نشت است. در برخی فروشگاه های عرضه خدمات خودرو نیز ممكن است ظروفی كه برای انتقال روغن موتور كاركرده طراحی شده است فروخته شود. اگر روغن كاركرده را نمی خواهید فوراً به مركز بازیافت انتقال بدهید، هرگز به طور موقت آن را در ظروف نگهداری غذا، آشامیدنی، یا مواد
شیمیایی جمع آوری نكنید. صرف نظر از نوع ظرف مورد استفاده برای انتقال روغن كاركرده، از تمیزی ظرف مطمئن شوید. به آن برچسب روغن كاركرده نصب كرده و دور از دسترس كودكان و حیوانات خانگی نگهداری كنید. ظرف روغن كاركرده را به نزدیك ترین مركز عمومی جمع آوری روغن كاركرده مانند نزدیكترین تعمیرگاه خودرو و یا یك مركز روانكاری ببرید. بدین ترتیب با دفع مناسب روغن كاركرده از محیط زیست و منابع طبیعی محافظت می كنید.
بازیافت ضایعات ضمن محافظت از محیط زیست دارای مزایای اقتصادی است و شما می توانید در كنار دفع نادرست زباله های كاغذی، شیشه ای، فلزی، پلاستیكی و دیگر مواد و تفكیك آنها، روغن و فیلتر كاركرده موتور را با روش مناسبی دفع كنید.
جمع آوری روغن های كاركرده در كشور امریكا در امریكا علاوه بر جمع آوری روغن های كاركرده از مراكز بزرگ و تعویض روغنی ها، برای جمع آوری روغن ها از منازل نیز برنامه هایی تدوین شده است. این عمل به دو صورت انجام می گیرد.
۱- ساكنین محل تحت پوشش این طرح، گالن های محتوی روغن های كاركرده را مانند سایر ضایعات دور ریختی (شیشه، پلاستیك و كاغذ كه بازیابی می شوند) در محل مخصوص زباله قرار داده و هر هفته یكبار ماموران مربوط، گالن روغن های كاركرده را جمع آوری و گالن دیگری جایگزین می كنند تا ساكنین محل بتوانند برای
تعویض روغن خودروی خود از آن استفاده كنند.
۲- روش دیگر جمع آوری بدین صورت است كه گالن های محتوی روغن های كاركرده، توسط ماموران جمع آوری روغن ها به داخل تانكرهای مخصوص تخلیه شده و گالن برای استفاده مجدد ساكنین در محل مخصوص زباله قرار می گیرد. لازم به یادآوری است كه كل هزینه جمع آوری روغن های كاركرده و تمامی اقدامات آموزشی در این زمینه مانند انتشار نشریات و مطالب آموزشی توسط شركت های تولید كننده روانكار پرداخت می شود.
●● نتیجه گیری
بیشتر كشورهای دنیا برای حفظ ذخایر نفتی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به جمع آوری روغن های كاركرده می پردازند. با توجه به این كه در ایران جمع آوری
روغن های كاركرده با اصول صحیحی انجام نمی گیرد، لازم است سازمانهای مربوط برنامه ای تنظیم كنند كه روش های درست جمع آوری روغن های كاركرده در ایران نیز در نظر گرفته شده باشد تا سرمایه های ملی كشورمان به بهترین شكل ممكن حفظ شود.


:: بازدید از این مطلب : 8370
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 1 ارديبهشت 1387
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');