عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه آنلاین فرمانیه و آدرس farmanieh.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






روغن هیدرولیک تمام سنتزی برای سطح امنیت و اطمینان خودروهای پژو سیتروئن.

ر.وغن مخصوص سیستم یکپارچه هیدرولیک / ترمز / اکسل خودرو زانتیا XANTIA از کمپانی فرانسوی سیتروئن CITROEN نیازمند روغن هیدرولیک با مشخصات فنی با نام تجاری LHM می باشند.

شرکت فوکس آلمان این محصول را در ابتدا با نام تجاری +Pentosin LHM روانه ی بازار کرد. تفاوت عمده ی این روغن با محصول مشابه آن که توسط کمپانی توتال TOTAL به بازار ارایه شده تمام سنتزی بودن آن است که این موضوع باعث طول عمر فوق العاده بیشترِ این روغن نسبت به مشابه معدنی آن است.

رنگ محصول : سبز - زرد.



:: موضوعات مرتبط: فوکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 2843
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : حسین فرمانیه
ت : پنج شنبه 10 مهر 1399

FUCHS یکی از پیشگامان تولید روانکارها در تأمین روغن اولیه مورد نیاز خودروهای سواری، کامیون ها و ماشین آلات کشاورزی و ساخت و ساز می باشد. FUCHS با مجموعه کاملی از روانکارها برای تمام کاربردهای خودرویی و با به کار گیری فناوری XTL®‎ که در جهان منحصر به فرد است، در واقع در این زمینه استانداردهای جدیدی را معرفی مینماید. با کارکرد موتور، روغن موتور با فناوری XTL®‎ به قسمت هایی می رسند که لازم است لایه محافظ آنها سریع تر و راحت تر به این قسمت ها برسند، حتی تحت شرایط فوق العاده - و در طول مصرف روغن محافظت قابل اعتمادی را در موتور خودرو ایجاد می نماید. به این ترتیب رانندگان شرایط استارت آسان تری را تجربه نموده که با سایش کمتر و مصرف سوخت کمتری نیز همراه خواهد بود - مصرف روغن نیز به طور قابل ملاحظه ای نسبت به روغن های معمولی که کلاس ویسکوزیته مشابهی دارند پایین تر میباشد. درباره فناوری روغن موتور XTL®‎ پیشگام ما بیشتر بدانید.



:: موضوعات مرتبط: فوکس , روغن موتور , ,
:: برچسب‌ها: روغن , روغن موتور , روغن موتور سنتتیک , روغن موتور سنتتیک خودرو توربوشارژ , روغن موتور فول سنتتیک , 5W30 , Synthetic motor oil , XTL , XTL technology , fully synthetic , API SN , API SN 5W30 , TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil ,
:: بازدید از این مطلب : 2210
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : حسین فرمانیه
ت : چهار شنبه 9 مهر 1399

شـــرکت تولیـــدی فیلتـــر البـــرز (ایـــران مـــان ســـابق)  در ســـال 1353  با 620  نفـــر نیـــروی انســـانی در زمینـــی بـــه مســـاحت   40.000  هزارمتـــر مربـــع بـــا دانـــش و تکنولـــوژ  روز آ لمان تحـــت لیســـانس شرکت  MANN FILTER در اســـتان قزویـــن فعالیـــت خـــود را در زمینـــه تولیـــد فیلتـــر هـــای روغـــن، هـــوا و ســـوخت انـــواع خودروهـــای ســـبک و ســـنگین آغـــاز نمـــود کـــه بـــا اســـتفاده از پیشـــرفته تریـــن ماشـــین آلات روز دنیـــا بـــا دارا بـــودن مهندســـین مجـــرب در زمینـــه طراحـــی و تولیـــد فیلتـــر توانســـته یکـــی از شـــرکتهای تولیـــدی مطـــرح و پیشـــرو در صنعـــت فیلتـــر ایـــران و خاورمیانـــه باشـــد.

 شـــرکت فیلتـــر البـــرز جهـــت رضایتمنـــدی مشـــتریان و مصـــرف کننـــدگان از سیســـتم «کنتـــرل و تضمیـــن دائمـــی کیفیـــت محصـــولات» خـــود مطابـــق بـــا اســـتانداردهای کیفـــی روز دنیـــا اقـــدام مـــی نمایـــد. ایـــن شـــرکت بـــا آگاهـــی از جایـــگاه ویـــژه مشـــتریان و مصـــرف کننـــدگان بـــا هـــدف کمـــک بـــه افزایـــش کارایـــی، بهـــره وری و اطمینـــان خاطـــر مشـــتریان، تمامـــی محصـــولات تولیـــدی خـــود را تحـــت پوشـــش بیمـــه ایـــران قـــرار داده اســـت. شـــرکت فیلتـــر البـــرز پیـــرو فرمایشـــات مقـــام معظـــم رهبـــری در امـــر رونـــق تولیـــد بـــا اخـــذ گواهینامـــه هـــا، اســـتانداردهای ملـــی و بیـــن المللـــی بواســـطه نیـــم قـــرن تجربـــه  در زمینـــه طراحـــی تولیـــد انـــواع فیلترهـــای صنعتـــی (صنایـــع نفـــت، گاز، دریایـــی و ماشـــین آلات کشـــاورزی) موفـــق گردیـــد بعنـــوان تنهـــا تولیـــد کننـــده فیلتـــر هواپیمـــا در کشـــور  فعالیـــت خـــود را توســـعه دهـــد.

 ماموریت: تولیـــد محصـــولات بـــا کیفیـــت مطابـــق بـــا اســـتانداردهای روز دنیـــا و تحقـــق حداکثـــر رضایـــت و خشـــنودی مشـــتریان بـــا تکیـــه بـــر ســـرمایه هـــای انســـانی کار آمـــد و خـــلاق و خلـــق راهکارهـــای بهینـــه.

 چشم انداز: ساخت کارخانه درکشور عراق جهت دستیابی به جایگاهی شایسته در بازارهای خارجی. سازگاری محصولات تولیدی شرکت فیلتر البرز با محیط زیست. عمل به مسئولیت اجتماعی خود بیش از گذشته.



:: موضوعات مرتبط: فیلتر البرز (مان فیلتر سابق) , ,
:: بازدید از این مطلب : 3136
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : حسین فرمانیه
ت : چهار شنبه 2 بهمن 1398

پس از 90 سال هم داغِ زخمِ هجرانت تازه است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: افشین فرمانیه , افشین , فرمانیه , afshin , afshin farmanieh , نهمین سالگرد پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 2217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین فرمانیه
ت : شنبه 1 تير 1394

روغن موتور بنزینی برای خودروهای مدرن

FUCHS TITAN FORMULA SM 10W-40



:: موضوعات مرتبط: فوکس , روغن موتور , ,
:: بازدید از این مطلب : 5320
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : حسین فرمانیه
ت : چهار شنبه 8 فروردين 1397



:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: بازدید از این مطلب : 4265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین فرمانیه
ت : چهار شنبه 8 فروردين 1393



:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: افشین فرمانیه , هفتمین سالگرد افشین فرمانیه , Afshin Farmanieh , ,
:: بازدید از این مطلب : 4022
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 28 خرداد 1396

با درود و سپاس از شما براي بازديد از وبلاگ فروشگاه فرمانيه شماره تلفنهاي جديد به شرح زير ميباشد:

07132242782/07132242036/07132234331

شماره فكس:

07132234330



:: برچسب‌ها: شماره تلفن فروشگاه فرمانيه , فروشگاه فرمانيه , فرمانيه ,
:: بازدید از این مطلب : 10406
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 شهريور 1394

روغن موتور ويژه خودروهاي گازسوز با فرمولاسيون پيشرفته محافظ قطعات خودروهاي دوگانه سوز ميباشد.



:: موضوعات مرتبط: روغن موتور , ,
:: برچسب‌ها: روغن گازسوز , روغن دوگانه سوز , روغن موتور گازسوز , CNG ,
:: بازدید از این مطلب : 14124
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 21 مهر 1392

منبع: مجله الکترونیکی روانکارها (www.lubescience.com)

طبقه‏ بندي روغن‌دنده

روغن‌دنده‏ ها به‌طور کلي به دو دسته‌ي روغن‌دنده‏هاي صنعتي و روغن‌دنده‏هاي خودرو تقسيم‏ مي‏شوند.

روغن‌دنده‏ ي خودرو

روغن‌دنده‏ هاي خودرو که در ايران به واسکازين معروفند، شامل دو نوع معمولی (دستی) و اتوماتيک (ATF) هستند.

روغن‌دنده‏ ي معمولی

روغن‌دنده‏ هاي معمولی در خودروهايي که جعبه‌دنده‏ي معمولی يا دستي دارند مورد استفاده قرار مي‏گيرند. مواد افزودني مورد استفاده در روغن‌دنده‏هاي معمولی عبارتند از ضدزنگ، ضدكف، پايين‌آوردنده‏ي نقطه‏ي ريزش، بازدارنده‏ي اکسيداسيون و در برخي موارد نيز مواد افزودني بهبود‏دهنده‏ي خواص اصطکاکي و مواد EP. از خصوصيات مهم عملکرد روغن‌دنده‏هاي معمولی مي‌توان به ظرفيت تحمل بار و گرانروي اشاره كرده روغن‌دنده‏ها را براساس اين ويژگي طبقه‏بندي مي‏کنند. مهمترین و معروف  ترین طبقه بندی روغنهای دنده معمولی توسط انجمن نفت آمريکا (API) ارایه شده است که در زیر مشخص است. 



:: موضوعات مرتبط: آشنائی با موتورها وقطعات آن , ,
:: برچسب‌ها: روغن دنده , دنده خودرو , گیربکس , دیفرانسیل , جعبه دنده , ,
:: بازدید از این مطلب : 11075
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 10 شهريور 1394

 

منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com
تعویض فیلتر و روغن موتور خودرو

اگر روغن های كاركرده ای كه به طور نادرست در محیط زیست رها می شوند، با روشی مناسب و صحیح مدیریت شود، توانایی ذخیره روغن در حدود هزاران بشكه در روز افزایش می یابد. روغن كاركرده می تواند با استفاده از روش مناسب تصفیه شود و با روان كننده ها و روغن های سوختی مختلف فرآوری شده و در صنایع پالایش و پتروشیمی مصرف شود. این عمل علاوه بر منافع اقتصادی در حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.
نكاتی در مورد تعویض روغن موتور
قبل از شروع این بحث لازم به یادآوری است كه انتخاب روغن موتور و زمان تعویض آن می بایست براساس توصیه های سازنده خودرو و اطلاعات ارایه شده در دفترچه راهنمای خودرو صورت گیرد. اگر تمایل دارید روغن موتور خود را تعویض كنید، به موارد زیر توجه كنید:
۱- قبل از اقدام به تعویض روغن خودرو، موتور آن را خاموش و چرخ ها را قفل و ترمز دستی را بكشید. برای جلوگیری از بروز هر گونه سوختگی مطمئن شوید كه موتور خیلی داغ نیست. سپس به توصیه های دفترچه راهنمای خودرو توجه كنید.
۲- پیچ تخلیه انتهای ظرف روغن موتور (كارتر) خودرو را باز كنید و اجازه دهید روغن كاركرده از كارتر به داخل ظرف مناسبی مانند یك تشتك تخلیه روغن تخلیه شود.
۳- اگر می خواهید فیلتر روغن را نیز عوض كنید این كار را بعد از تعویض روغن انجام دهید و به توصیه های زیر توجه كنید. پیچ تخلیه كارتر را ببندید و مطمئن شوید كه محكم است.
۴- روغن موتور جدید را با دقت اضافه كنید. اگر چه بیشتر خودروها دارای ظرفیتی معادل۴ تا۵ كوارت روغن است. با این وجود در مورد مقدار روغن مورد نیاز و نوع آن می بایست به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه كرد. كارتر خودرو را بیش از اندازه پر نكنید.
۵- در حالی كه ترمز دستی را كشیده اید در محلی كه تخلیه هوا به خوبی انجام می شود موتور خودرو را روشن كنید. در ابتدا ممكن است لامپ فشار روغن روشن باشد اما باید پس از چند ثانیه خاموش شود. زمانی كه لامپ خاموش شد اجازه دهید موتور چند دقیقه كار كند.
۶- موتور را خاموش كنید و سطح روغن را بررسی كنید. نشت روغن را در اطراف فیلتر روغن و پیچ تخلیه بررسی كنید.
۷- زمان تعویض بعدی روغن خودروی خود را به خاطر داشته باشید. زمان تعویض روغن، كیلومتر خودرو، درجه و نوع روغن مورد استفاده را یادداشت كنید.
۸- با استفاده از یك قیف و با دقت روغن كاركرده را از تشتك تخلیه روغن به یك ظرف مناسب منتقل كنید. می توانید روغن باقی مانده در تشتك را نشویید چون می توانید در تعویض بعدی دوباره از آن استفاده كنید.
تعویض فیلتر روغن
فیلتر روغن خودرو، وسیله ای است كه روغن روان كننده را تصفیه می كند. عملكرد اصلی فیلتر در سیستم روغنكاری موتور، جلوگیری از آسیب رساندن ذرات ساینده به یاتاقان ها و قسمت های در معرض اصطكاك است. فیلتر باید به طور دایمی در مدار روغنكاری بوده و بتواند تمام جریان را از خود عبور دهد. این مسئله در مورد فیلترهایی كه در موتورهای نو نصب می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون در موتورهای نو مقادیر زیادی ذرات فلزی یا ذرات ساینده ناشی از عملیات ساخت وجود دارد.
فیلتر روغن در كنار روغن نقش مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می كند بی تردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن با استاندارد در كنار یكدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول كاهش استهلاك و افزایش بازدهی موتور خواهد شد. پس از تعویض فیلتر، روغن كاركرده آن باید تخلیه شود. برای این منظور به توصیه های زیر توجه كنید:
۱- برای شل شدن فیلتر روغن در صورت لزوم از آچار فیلتر استفاده كنید. فیلتر كاركرده را با دقت بردارید.
۲- فیلتر را از روغن تخلیه كنید. با استفاده از یك وسیله تیز، یك حفره در انتهای داخلی (گنبدی) فیلتر یا سوپاپ مانع برگشت روغن كه بر روی انتهای صاف آن قرار دارد ایجاد كنید. موثرترین روش برای تخلیه مناسب فیلتر، سوراخ كردن سوپاپ مانع برگشت روغن یا داخل فیلتر و جریان یافتن به یك ظرف مناسب برای بازیافت آن است سوپاپ مانع برگشت روغن، شامل دریچه لاستیكی است كه برای جلوگیری از تخلیه روغن به موتور، در زمان خاموشی، خلاء ایجاد می كند. سوراخ كردن فیلتر موجب از بین رفتن خلاء شده و اجازه می دهد روغن حبس شده بازیابی شود.
۳- انتهای صاف فیلتر سوراخ شده را به روی ظرف جمع آوری قرار دهید و روغن كاركرده را تا حد امكان از فیلتر تخلیه كنید. مهم است كه تخلیه فیلترهای كاركرده روغن در۱۲ ساعت (حداقل زمان) و دمایی نزدیك به دمای عملكرد موتور و بیش از دمای محیط (تقریباً۶۰ درجه فارنهایت) صورت گیرد.
۴- فیلتر جدید روغن را طبق توصیه های سازنده فیلتر نصب كنید. آب بند لاستیكی را با مقدار كمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین كنید. از آچار فیلتر برای محكم كردن فیلتر جدید استفاده نكنید چون ممكن است به فیلتر آسیب برساند. این را به راحتی با انگشتان محكم كنید و به توصیه های سازنده فیلتر توجه كنید. فیلترهای كاركرده روغن نیز مانند روغن كاركرده به عنوان ضایعات محسوب می شوند و باید به طور مناسب بازیافت شوند. در مواردی كه عملی است و صرفه اقتصادی وجود دارد فیلترهای خالی كاركرده روغن برای بازیافت روغن جمع آوری می شوند. از مراكز جمع آوری روغن كاركرده سئوال كنید كه آیا پذیرای فیلتر كاركرده روغن نیز هستند یا خیر. اگر هیچگونه امكانی برای بازیابی روغن فیلتر كاركرده روغن وجود ندارد، فیلتر كاركرده خالی روغن را در روزنامه بپیچید و به همراه زباله های خانگی دفع كنید.
در فیلترهای كاركرده روغن خرده فلزهایی وجود دارد كه دوباره قابل استفاده هستند و تولیدكنندگان فولاد می توانند به عنوان خوراك اولیه از آنها استفاده كنند.
جمع آوری روغن كاركرده
پس از تخلیه روغن از كارتر خودرو یا فیلتر روغن، روغن را داخل یك ظرف تمیز و عاری از نشت با درپوش پیچی بریزید. ظرف اصلی روغن موتور و بسیاری از ظروف
خانگی برای این منظور مناسب هستند. هرگز از ظروف خانگی حاوی مواد شیمیایی مانند سفیدكننده ها استفاده نكنید و مطمئن شوید كه ظرف مورد استفاده دارای درپوش غیرقابل نشت است. در برخی فروشگاه های عرضه خدمات خودرو نیز ممكن است ظروفی كه برای انتقال روغن موتور كاركرده طراحی شده است فروخته شود. اگر روغن كاركرده را نمی خواهید فوراً به مركز بازیافت انتقال بدهید، هرگز به طور موقت آن را در ظروف نگهداری غذا، آشامیدنی، یا مواد
شیمیایی جمع آوری نكنید. صرف نظر از نوع ظرف مورد استفاده برای انتقال روغن كاركرده، از تمیزی ظرف مطمئن شوید. به آن برچسب روغن كاركرده نصب كرده و دور از دسترس كودكان و حیوانات خانگی نگهداری كنید. ظرف روغن كاركرده را به نزدیك ترین مركز عمومی جمع آوری روغن كاركرده مانند نزدیكترین تعمیرگاه خودرو و یا یك مركز روانكاری ببرید. بدین ترتیب با دفع مناسب روغن كاركرده از محیط زیست و منابع طبیعی محافظت می كنید.
بازیافت ضایعات ضمن محافظت از محیط زیست دارای مزایای اقتصادی است و شما می توانید در كنار دفع نادرست زباله های كاغذی، شیشه ای، فلزی، پلاستیكی و دیگر مواد و تفكیك آنها، روغن و فیلتر كاركرده موتور را با روش مناسبی دفع كنید.
جمع آوری روغن های كاركرده در كشور امریكا در امریكا علاوه بر جمع آوری روغن های كاركرده از مراكز بزرگ و تعویض روغنی ها، برای جمع آوری روغن ها از منازل نیز برنامه هایی تدوین شده است. این عمل به دو صورت انجام می گیرد.
۱- ساكنین محل تحت پوشش این طرح، گالن های محتوی روغن های كاركرده را مانند سایر ضایعات دور ریختی (شیشه، پلاستیك و كاغذ كه بازیابی می شوند) در محل مخصوص زباله قرار داده و هر هفته یكبار ماموران مربوط، گالن روغن های كاركرده را جمع آوری و گالن دیگری جایگزین می كنند تا ساكنین محل بتوانند برای
تعویض روغن خودروی خود از آن استفاده كنند.
۲- روش دیگر جمع آوری بدین صورت است كه گالن های محتوی روغن های كاركرده، توسط ماموران جمع آوری روغن ها به داخل تانكرهای مخصوص تخلیه شده و گالن برای استفاده مجدد ساكنین در محل مخصوص زباله قرار می گیرد. لازم به یادآوری است كه كل هزینه جمع آوری روغن های كاركرده و تمامی اقدامات آموزشی در این زمینه مانند انتشار نشریات و مطالب آموزشی توسط شركت های تولید كننده روانكار پرداخت می شود.
●● نتیجه گیری
بیشتر كشورهای دنیا برای حفظ ذخایر نفتی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به جمع آوری روغن های كاركرده می پردازند. با توجه به این كه در ایران جمع آوری
روغن های كاركرده با اصول صحیحی انجام نمی گیرد، لازم است سازمانهای مربوط برنامه ای تنظیم كنند كه روش های درست جمع آوری روغن های كاركرده در ایران نیز در نظر گرفته شده باشد تا سرمایه های ملی كشورمان به بهترین شكل ممكن حفظ شود.


:: بازدید از این مطلب : 8257
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 1 ارديبهشت 1387

معروفترين روغن در گروه روغن هاي توربوديزل فوكس كه سطح كيفيت هاي پيشنهاد شده زير را پوشش ميدهد:

UNIVERSAL API CF-4 SAE 15W-40 / 20W-50



:: موضوعات مرتبط: فوکس , ,
:: برچسب‌ها: فوكس تراك ال , FUCHS Truck L , Truck , توربوديزل فوكس ,
:: بازدید از این مطلب : 11933
|
امتیاز مطلب : 130
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1392

روغن فوكس پاور 100 حداقل استانداردهاي موتورهاي نيمه سنگين كه سطح كيفيت CF-CFII را توصيه كرده باشند برآورده ميكند



:: برچسب‌ها: فوكس , فوكس پاور , FUCHS Power100 , Fuchs Power ,
:: بازدید از این مطلب : 5449
|
امتیاز مطلب : 131
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1388

روغن پيشرفته فوكس ديزل پلاس داراي تاييديه از شركتهاي معتبر خودروسازي

UNIVERSAL API CH-4 SAE 15W-40



:: موضوعات مرتبط: فوکس , ,
:: برچسب‌ها: FUCHS Diesel Plus , فوكس ديزل پلاس , ديزل پلاس , روغن سوپر توربوديزل , روغن ديزلي ,
:: بازدید از این مطلب : 5575
|
امتیاز مطلب : 144
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1392

روغن پيشرفته تراك پلاس فوكس داراي معتبرترين تاييديه هاي جهاني از كارخانجات خودروسازي بزرگ ميباشد.

API CI-4 SAE 15W-40



:: موضوعات مرتبط: فوکس , ,
:: برچسب‌ها: Trucl Plus , فوكس تراك پلاس , پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 7815
|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
ن : حسین فرمانیه
ت : یک شنبه 16 مهر 1387

 منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com

ويژگي‌هاي روغن‌هاي ‌‌سنتزي
ويژگي‌هاي روغن‌هاي نفتي وابسته به نوع نفت خام و عمليات پالايش است. روغن‌هاي نفتي اجزاء شيميايي خود را چه مطلوب و چه نامطلوب از نفت خامي که از آن توسط فرآيند پالايش بدست آمده‌اند، به ارث مي‌برند. نفت خام، با توجه به موقعيت جغرافيايي و زمين‌شناختي محل استخراج نفت، حاوي هزاران ترکيب‌ ‌شيميايي نامطلوب مي‌باشد که فرآيند پالايش نمي‌تواند همه‌ي آنها را حذف کند. اسيدهاي خورنده، واکس‌ها، فلزات سنگين، آسفالتين‌ها، نفتن‌ها و آروماتيک‌ها و به همان اندازه تعداد بيشماري از ترکيبات سولفوره، کلره و نيتروژنه در محصول نهايي باقي مي‌مانند [1]. ترکيبات ياد‌شده در مجموع داراي خصوصيات مناسب براي کاربرد روانکاري در اغلب استفاده‌هاي موتوري و صنعتي نمي‌باشند.
تصفيه‌ی شديدتر روغن‌های نفتی به منظور جداسازي مناسب‌ترين اجزا براي روانکاري، از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه نمی‌باشد و از لحاظ عملي نيز به دليل نبود فناوري لازم، غير‌قابل انجام است. به عنوان مثال يک ترکيب پارافيني 20 کربنه مي‌تواند در حدود 20 ميليون ايزومر داشته باشد، جداسازی چنين گستره‌ای از مولکول‌ها با استفاده از روش‌های صنعتی عملاً غير‌ممکن مي‌باشد. همچنين در مقايسه با روغن‌هاي سنتزي، مولکول‌هاي روغن‌هاي نفتي از نظر شکل، اندازه و طول بطور قابل‌توجهي ناهمگون هستند، که اين نامطلوب مي‌باشد. به عنوان مثال وقتي موتور گرم مي‌شود مولکول‌هاي کوچکتر تبخير مي‌شوند در حاليکه مولکول‌هاي بزرگتر تمايل به اکسيد‌شدن نشان مي‌دهند و بر روي سطح موتور رسوب مي‌کنند. هرچه روغن بيشتر تبخير شود، گرانروی آن افزايش پيدا می‌کند و باعث ايجاد اشکال در سيستم روانکاری می‌شود.
بنابراين براي روغنکاري در شرايط سخت و غير‌متعارف که در آن روغن‌هاي نفتي داراي کارآيي لازم نمي‌باشند از روغن‌هاي سنتزي استفاده مي‌شود. در اوايل دهه 1930 فناوري‌هاي مربوط به توليد هيدروکربن‌ها و استرهاي سنتزي بطور متناوب در دو کشور آلمان و آمريکا در حال گسترش بوده‌است. اما از آنجا که قيمت تمام‌شده‌ی اين روغن‌ها نسبت به روغن‌هاي معدني بيشتر ‌است، در ابتداي کار از لحاظ اقتصادي چندان با استقبال روبرو نشدند. اما با گذشت زمان، کاربرد روغن‌هاي سنتزي بتدريج افزايش يافت. بويژه در کاربردهايي که روغن‌هاي معدني کارآيي لازم را از خودشان نمي‌دادند. روغن‌هاي معدني برخلاف مزايايي چون در دسترس بودن و قيمت نسبي پائين‌تر، دارای معايبی چون اکسيد‌‌شدن و از دست‌دادن گرانروی در دماهای بالا، منفجر شدن در معرض عوامل اکسيد‌کننده‌ی قوی و جامد شدن در دماهای پايين بودند. اين ويژگي‌ها در برخي کاربردها نامناسب و بازدارنده هستند. براي نمونه در موتورهاي جت، روانسازهاي با فشاربخار کم و در صنايع غذايي و داروسازي روانکارهايي با سميت پائين مورد نياز هستند. اين موضوع باعث گسترش روانسازهاي سنتزي شده است که مي توانند گستره‌ی دمايي و فشاري قابل توجهي را بدون تغيير در ساختار، تحمل کنند و در عين حال خطر آتش سوزي را نيز کاهش دهند [2].
در انتخاب روغن و قبل از تعويض آن بايد با ويژگي‌هاي روغن‌هاي موجود در بازار آشنا شد و معايب و برتري‌هاي آنها را شناخت. با اين توضيح، استفاده از روغن‌هاي سنتزي زمانی منطقي است که:
الف) استفاده از روغن‌هاي سنتزي، مشکلي در رابطه با کاربرد روغن‌هاي معدني را حل کند. مثل شرايط کارکرد در درجه حرارت‌هاي خيلی بالا و يا خيلی پايين و يا نياز به سازگاري با درزبندها و قطعات.
ب) استفاده از روغن‌هاي سنتزي، هزينه‌ی عمليات را آنقدر پايين بياورد که هزينه‌ی زياد خريد آنها جبران شود.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 10436
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
ن : حسین فرمانیه
ت : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1387

گروه بندی

وضعیت

سرویس

SM

فعال

قابل استفاده در تمام موتور خودروهایی که از سال 2004 طراحی شده است این روغن موتور با مقاومت بهتر در برابر اکسیداسیون، پوشش دهی بیشتر و محافظت در برابر رسوب گذاری بر روی قطعات و افزایش کارایی روغن موتور در دمای پائین بهبود یافته است. گرید های سبک این روغن موتور صرفه جویی قابل ملاحظه ی در مصرف سوخت فراهم می آورد.  برخی روغنهای      SM     دارای استاندارد     ILSAC       از نظر کیفیت حفظ انرژی هستند.

SL

فعال

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 2004 و قدیمی تر

SJ

فعال

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 2001 و قدیمی تر

SH

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1996

SG

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1993

SF

از رده خارج

برای مصرف در موتور خودروهای طراحی شده سال 1988

SE

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1979 مناسب نمی باشد.

SD

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1971 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SC

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1967 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SB

از رده خارج

احتیاط : برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1951 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.

SA

از رده خارج

احتیاط : فاقد هرگونه افزودنی برای موتورهای بنزینی طراحی شده بعد از سالهای 1930 مناسب نیست استفاده از این روغن در موتورهای پیشرفته ممکن است آسیب جدی به موتور برساند.



:: برچسب‌ها: API , سطح كيفيت روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 10463
|
امتیاز مطلب : 121
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
ن : حسین فرمانیه
ت : سه شنبه 18 بهمن 1390

 

 
منبع : مجله الكترونيكي روانكارها  http://www.lubescience.com
مقدمه ­اي بر روانكاري
روانکاري علم تسهيل حرکت نسبي سطوح در تماس با يکديگر است.اين علم به‌عنوان يکي از رشته‌هاي بسيار مهم در علوم مهندسي شناخته مي‌شود، به‌طور‌ي‌که موفقيت بسياري از طرح‌هاي صنعتي در گرو آگاهي از اين دانش فني خواهد بود. امروزه توسعه صنعت روانکار يک بخش مهم از توسعه صنايع ماشيني و صنايع مربوط به آن شده ‌است.علاوه‌ بر ‌اين، با مطرح‌ ‌شدن بحث‌هاي جديدي چون بهينه‌سازي مصرف و حفظ منابع تجديد‌ناپذير و همچنين رعايت الزامات زيست ‌محيطي، مطالعه بر روي روانکارها جايگاه خاصي در بين علوم پيدا کرده ‌است.
براي جلوگيري از فرسايش و از کارافتادگي زودرس ماشين‌آلات صنعتي و همچنين دسترسي به بيشترين بازده مکانيکي در حداقل زمان، يک برنامه روانکاري مناسب جزء مهمترين شرايط مورد نياز خواهد بود. در قرن حاضر برنامه روانکاري مناسب، يک برنامه روانکاري پايدار است که شايد کمي با تعاريف روانکاري قديمي متفاوت باشد.
نوع روانکار، مقدار، زمان و مکان مناسب، چهار عامل مهم در عمل روانکاري هستند که امروزه براي يک روانکاري موفق علاوه بر آنها بايد هزينه‌هاي نگهداري، تعميرات، عمليات (هزينه سوخت، استهلاک و ...) و رعايت قوانين و الزامات زيست‌محيطي را نيز در نظر گرفت. آمار نشان مي‌دهد تنها با يک افزايش 1 يا 2 درصدي در هزينه براي يک روانکاري بهتر مي‌توان حدود 15% از هزينه‌هاي اضافي را کاهش داد. ضمن اينکه استفاده از يک روانکار مناسب فاصله زماني تعويض روغن را افزايش ميدهد که اين مسئله به حفظ محيط زيست و در نهايت حفظ منابع تجديد‌ناپذير نيز کمک مي‌کند و لذا اين مسئله خود بيانگر اهميت دانش فني روانکارهاست. درست است که در روانکاري علاوه بر کيفيت، هزينه‌هاي مصرفي را نيز بايد در نظر گرفت اما شعار شرکت‌هاي بزرگ توليد‌کننده روانکار، انتخاب بهترين به جاي ارزانترين است. در اکثر موارد هزينه‌اي که بايد براي تعميرات قطعات مستهلک که ناشي از استفاده روانکار نامناسب است، بپردازيم بسيار بيشتر از هزينه‌اي است که مي‌توانستيم براي يک روانکار گرانتر ولي بهتر در نظر بگيريم.
به‌طور کلي به لايه‌هاي گاز، مايع و يا جامد که ميان دو سطح قرار مي‌گيرند و يکنواختي حرکت يک سطح بر روي ديگري را بهبود مي‌بخشند و از ايجاد آسيب بر روي سطوح جلوگيري مي‌کنند، روانکار گويند.
 


:: برچسب‌ها: دانش روانکاری , روغنکاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 12540
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
ن : حسین فرمانیه
ت : جمعه 11 آذر 1387

آشنائی با موتور ها و وسيله نقليه

 

 
  دستگاه خنک کننده
 چون در موتور عمل احتراق صورت می گیرد بنا براین درقطعات داخل موتور اتومبیل حرارت تولید می شود و اگراین حرارت به وسیله دستگاه خنک کننده گرفته نشود، باعث خسارات زیادی می گردد و از طرفی کمبودحرارت نیز باعث خرابی موتور خواهد شد پس موتور باید همیشه دارای حرارت متعادل باشد. بهترین حرارت برای موتور 8/73 الی 82 درجه سانتی گراد (65 الی182 درجه فارنهایت)است.
انواع دستگاههای خنک کننده
الف)دستگاه خنک کننده مستقیم، که کلیه دستگاه با هوا خنک می شود.
ب) دستگاه خنک کننده غیر مستقیم، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند.
متعلقات دستگاه خنک کننده:
الف )شیلنگ تحتانی
ب) پمپ آب
پ) تسمه
ج) بدنه سیلندر
د) رادیاتور
ه) سرسیلندر
و) ترموستات
ز) شیلنگ فوقانی
ح) پروانه
  رادیاتور : مخزنی از جنس مس می باشد که با توجه به کانالهای تعبیه شده در آن ، وظیفه انتقال حرارت موجود در آب را به عهده دارد بنابراین بایستی همواره کنترل نمود که سطح آب در مخزن رادیاتور بیش از دو سانتیمتر پائین تر از دهانه مخزن نباشد.
 پروانه: وسیله که از موتور به وسیله تسمه و در بعضی خودروها توسط الکتروموتور انرژی لازم را دریافت    می نماید و کار آن، مکش هوا از شبکه های رادیاتور و خنک نمودن آب رادیاتور می باشد.
 پمپ آب: وسیله ای است که به منظور گردش سریع و راحت آب موجود در رادیاتور و در اطراف موتور بکار رفته و حرکت آن از طریق موتور و تسمه پروانه تامین می گردد بدین صورت که چون همیشه در قسمت پائین رادیاتور آب خنک و در بالای آن آب گرم(برگشت داده شده از موتور)وجود دارد، لذا برای رساندن آب جهت خنک کردن قطعات موتور از شیلنگ پائین رادیاتور ،آب بوسیله مکش حاصل از واترپمپ وارد کانالهای بدنه سیلندرهای موتور شده و پس از گردش در اطراف سیلندرها و خنک کردن آنها ،در حالیکه خود آب مقداری گرم شده از طریق کانالهای سیلندر به گرمترین نقطه موتور که سرسیلندر ها می باشد هدایت و پس از عبور از اطراف سوپاپها وشمعها و خنک نمودن آنها از طریق ترموستات و لوله های بالا جهت خنک شدن مجدد وارد رادیاتور می گردد.
   ترموستات: سوپاپی است که درمسیر راه آب برگشتی از موتور به رادیاتور قراردارد و کار آن ثابت نگهداشتن دمای آب موتور می باشد.
با توجه به اینکه بیشترین سائیدگی قطعات موتور زمانی است که موتور در حال سرد کار می کند. در نتیجه برای جلوگیری از این نوع سائیدگی در موتور روشهای مختلفی وجود دارد از جمله نصب ترموستات، استفاده از مواد خنک کننده و پروانه اتوماتیک را می
توان نام برد.
 منبع انبساط: منبع انبساط ظرفی است با گنجایش حدود 2 لیتر از جنس پلاستیک که در کنار رادیاتور نصب میشود. هنگام جوش آوردن و گرم شدن بیش از حد موتور، آب اضافی رادیاتور با باز شدن سوپاپ فشار در رادیاتور از طریق شیلنگ سر ریز وارد منبع انبساط میشود و از هدر رفتن آب جلوگیری میشود.
تذکر: اتومبیلهایی که منبع انبساط دارند برای اضافه کردن آب نیاز به باز کردن در رادیاتور ندارند بلکه آب را داخل منبع انبساط می
ریزند این کار به کمتر زنگ زدن رادیاتور کمک میکند.
تسمه)واسطه حرکتی میباشد که حرکت را از فولی میل لنگ گرفته و به فولی واتر
پمپ و فولی دینام انتقال داده و باعث به گردش دراوردن واترپمپ و دینام می گردد.  
تنظیم کشش تسمه پروانه: اگر انگشت دستمان را روی تسمه گذاشته ویک کیلو گرم نیرو وارد کنیم به اندازه 8 تا 10 میلیمتر بایستی تسمه کشش داشته باشد.
    ضد یخ:
آب در مقابل سرما یخ می بندد وچنانچه در زمستان ضد یخ در موتور ریخته نشود سیلندر می ترکد.
برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان که موجب خسارت زیادی در موتور و رادیاتور می
شود از ضد یخ استفاده میشود. جنس ضد یخ باید به گونهای تهیه شود که اثر نامطلوب بر روی قطعات نداشته باشد .
خواص دیگر ضد یخ ، ضد زنگ و ضد جوش بودن آن است به این مفهوم که ضد یخ علاوه بر خاصیت ضد یخ داشتن از زنگ زدگی قطعات داخل موتور جلوگیری می
کند و نقطه جوش را نیز بالا می برد. نسبت مخلوط ضد یخ با آب بستگی به سرما و برودت هوا دارد.
محلول ضد یخ در سیستم خنک کننده از منجمد شدن مایع موجود در سیستم جلوگیری وبلوک سیلندر را از خطر ترکیدن محافظت می کند. در صورت موجود نبودن ضد یخ کافی در مایع خنک کننده ممکن است در درجه حرارتهای خیلی پایین حتی در حالی که موتور نیز کار می کند آب در منبع تحتانی رادیاتور منجمد شود. وجود مقدارکمی آب که پس از تخلیه بلوک سیلندر داخل آن باقی می ماند ممکن است در درجه حرارتهای بسیارکم حادثه ساز باشد.
در صورت وجود نشتی آب از سیستم، با اضافه کردن ضد یخ وبه دلیل بالا بودن قابلیت نفوذ این محلول، میزان نشتی سیستم شدیدتر خواهد شد بنابراین قبل از اضافه کردن ضد یخ مطمئن شوید که در سیستم هیچ گونه نشتی وجود ندارد.
جنس ضد یخ متداولی که اثر نامطلوب روی قطعات ندارد، اتیل گلیکول است.
 طریقه تهیه ضدیخ مناسب:مقدار مناسبی ضد یخ را با نصف مقدار آب مورد نیاز برای پرکردن سیستم در داخل ظرف تمیزی مخلوط کنید. سپس این مخلوط را داخل رادیاتوری که قبلاًآن راشستشوی کامل داده اید، ریخته وبقیه حجم رادیاتور را با آب تمیز پر کنید موتور را روشن کنید و اجازه دهید که ضد یخ با آب کاملاً مخلوط شود.
درصد ضدیخ مورد نیاز(نسبت به گنجایش کل سیستم خنک کننده) در جدول زیر داده شده است.


:: موضوعات مرتبط: آشنائی با موتورها وقطعات آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 9046
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
ن : حسین فرمانیه
ت : چهار شنبه 20 مهر 1390

 

فوكس در سال 1931 توسط دكتر رادولف فوكس در منهايم آلمان بنيان گذاري شد و امروز با بيش از 75 سال سابقه، بعنوان بزرگترين گروه مستقل توليد كننده روانساز در جهان، در بيش از 85 كشور فعاليت دارد.

 

به دليل توجه و سرمايه گذاري هاي زياد در واحد تحقيق و توسعه اين شركت، فوكس هميشه در ابداع و معرفي جديدترين سطوح كيفي روانسازهاي صنعتي و اتومبيل، در جهان پيشتاز است، به گونه اي كه با همكاري گسترده و نزديك با شركتهاي معتبر خودرو نظير:

Mercedes Benz, BMW, AUDI, MAN, VOLKSWAGEN

قبل از معرفي و عرضه خودروهاي جديد توسط شركتهاي مذكور، روانسازهاي مورد نياز و هماهنگ با توان موتور توسط شركت فوكس ابداع مي گردند و متعاقبا بيش از 75% از خودروهاي لين شركتها با روغن فوكس از كارخانه خارج ميشوند. با وجود داشتنبيش از 14500 نوع محصول مختلف در كارنامه كاري خود، فوكس هميشه يك گام از پيشگامان صنعت روانسازي در دنيا جلوتر است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: فوکس ,
:: بازدید از این مطلب : 11481
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
ن : حسین فرمانیه
ت : شنبه 1 ارديبهشت 1386

  مرحوم استاد حاج عباسعلی نحاس فرمانیه یکی از صنعتگران و هنرمندان نامی بازار مسگران شیراز بود، انواع ظروف مسین و آبگردانهای ساخت ایشان بخاطر ویژگی عدم استفاده از هرگونه جوش و لحیم کاری یعنی ساخت یکپارچه آنها بسیار معروف بوده اند.

مرحوم استاد مشهدی حسینقلی خادم پور (منقل ساز) نیز که از استادان بنام حرفه خود بود، برادر همسر عباسعلی و جد دیگر خانواده فرمانیه است.

زنده یادان استاد عبدالکریم و عبدالعلی فرزندان ارشد عباسعلی جزء اولین کسانی بودند که تعمیرگاه خودروهای سبک و سنگین را در شیراز بنا نهادند. پس از ایشان برادرانشان یکی پس از دیگری کار و پیشه خود را در خدمات مرتبط با خودرو انتخاب و ادامه دادند.

خانواده فرمانیه در سالهای دهه 40 با اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کمپانی ب ام و در شیراز خود را در زمره فعالان عرصه خودرو و خدمات مربوط به آن معرفی کردند.

پس از چندی حاج ناصر فرمانیه و برادرانشان حاج مصطفی و حاج محمد سرویس شهناز را در خیابان شهناز (تختی) افتتاح کردند. در ابتدا فعالیت آنها شستشو و سرویس روغن خودروها بود و پس از آن فروشگاه فرمانیه در 3 رسته زیر به فعالیت خود ادامه داد . فروشگاه شیراز اپل (OPEL) در رسته فروش لوازم یدکی خودروهای اپل و شورلت به مدیریت حاج "مصطفی فرمانیه" ، فروشگاه فرمانیه در رسته فروش روغن ، فیلتر و محصولات مصرفی انواع خودرو به مدیریت حاج "ناصر فرمانیه"  و تعمیرگاه شهناز در رسته خدمات مکانیکی ، صافکاری و نقاشی خودرو به مدیریت حاج "محمد فرمانیه".

اخذ نمایندگی انحصاری فیلتر مان ایران که تحت لیسانس مان فیلتر آلمان با کیفیتی ممتاز تولید میشد سرآغاز پیشینه این فروشگاه در ارایه کالاهای برتر به مشتریان بوده است. پس از آن عاملیت فروش روغن Esso امریکا در شیراز که پس از انقلاب به روغن تهران و سپس بهران تغییر نام داد نیز به فعالیت فروشگاه فرمانیه افزود. البته فروش روغن در این فروشگاه پس از سال 63 متوقف شد و دریافت نمایندگی انحصاری فیلتر سرکان در سال 75 اعتبار بیشتری به این فروشگاه داد.

در یکم دی ماه 79 فروشگاه فرمانیه اقدام به افتتاح شعبه دوم فروشگاه در خیابان تختی تحت عنوان مرکز پخش فیلتر سرکان به مدیریت "حسین فرمانیه" و یاری و همکاری پاینده یاد"افشین فرمانیه" نمود و از بهمن ماه 83 این فروشگاه با اخذ نمایندگی انحصاری روغن فوکس رسما بعنوان فروشنده روغن به فعالیت خود ادامه داد.

امروزه با تنوع روزافزون بوجود آمده در خودروهای شخصی، تجاری، ترابری، کشاورزی و راهسازی گوناگونی بسیار زیادی در روغن ها فیلترهای این دستگاهها بوجود آمده که این فروشگاه افتخار جمع آوری این تنوع بزرگ در زیر یک سقف را دارد.

"فروشگاه فرمانیه" با نیم قرن تجربه درخشان در تهیه و توزیع محصولات مصرفی خودرو و نمایندگی معتبرترین تولیدکنندگان این صنعت و تحقق شعار کیفیت ، برتری و ضمانت خدمتگزار مشتریان گرامی خود باشد.

            آقای حاج ناصر فرمانیه قبل از فروش فیلتر یکی از صافکاران بنام شیراز بود که از نمونه کارهای برجسته ایشان تقویت شاسی کامیونهای قدیمی و همچنین ساختن بادگیر جهت رادیاتورهای کامیونهای بنز که بدلیل دگرگونی آب و هوایی ایران نسبت به اروپا همیشه دمای موتور آنها گرمتر از حد نرمال بود، میتوان نام برد. لازم به ذکر است که این بادگیر نیز بعدها توسط کمپانی بنز بعنوان قطعات استاندارد موتور برای کامیونهای صادر شده به ایران و دیگر کشورهای گرم خاورمیانه ساخته شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه فرمانیه ,
:: بازدید از این مطلب : 11843
|
امتیاز مطلب : 222
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
ن : حسین فرمانیه
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');